Як не стати жертвою телефонного шахрая, "працюючого" з пластиковими картами

Дата оновлення: 2016-06-09 р.

Як не стати жертвою телефонного шахрая,

Дуже коротко:

Найчастіше афери провертають з платіжними картками, емітованими ПриватБанком. Як правило, жертва сама допомагає шахраям, повідомляючи конфіденційну інформацію, яку представник банку ніколи не запитає. Є два правила, які потрібно запам’ятати, щоб не бути обманутим.

Далі детальніше...


Як це працює

Люди, які розмістили оголошення в інтернеті і вказали номер свого контактного телефону, частіше стикаються з шахраями. Першим телефонує нібито покупець, який готовий сплатити аванс або всю запитувану суму і, звичайно, просить повідомити реквізити для оплати. Потім дзвонить вдаваний співробітник банку і повідомляє, що на карті (називає її номер) сталося блокування суми (називає точно суму). Так як жертва почула номер своєї картки і точну суму, яку очікує отримати, створюється ілюзія, що бесіду веде дійсно співробітник банку, який володіє всією інформацією про клієнта. Далі для вирішення проблеми "співробітник банку", як правило, просить підійти до найближчого банкомату, виконати ряд дій, в результаті яких за фактом гроші списуються з карти в невідомому напрямку. Після розкриття того, що сталося, суму повернути не вдається.

Найчастіше жертвами обману стають власники платіжних карт ПриватБанку, бо згідно з даними НБУ, ПриватБанк обслуговує майже 50% всіх активних платіжних карток в Україні.

Що ніколи не запитає співробітник банку

Співробітники банку не телефонують і не відправляють sms-повідомлення з проханням надати наступну інформацію:

  • номер карти і термін її дії
  • пін-код
  • CVV2-код
  • пароль в інтернет-банк
  • паролі з sms-повідомлень.

Також співробітник банку не проситиме клієнта виконувати маніпуляції з банкоматом або інтернет-банком, не буде квапити клієнта.

Справжній банківський співробітник може уточнити кодове слово (наприклад, дівоче прізвище матері), прізвище, ім'я, по батькові і дату народження клієнта, АЛЕ тільки в тому випадку, якщо клієнт сам передзвонив в банк.

Правила обережності

  1. Якщо виникли хоч найменші підозри, що дзвонить шахрай, припиніть розмову і самостійно передзвоніть в банк. Як правило, дзвінки на колл-центр будь-якого банку безкоштовні.
  2. В інтернет-оголошеннях вказуйте номер телефону відмінний від того, який називали в банку для доступу до своїх рахунків. Якщо номер один, то будьте дуже уважні з потенційними покупцями.


Дізнаватися про нові публікації Ви можете підписавшись на сторінку candb.com.ua у Google+, Facebook або В Контакті.

Рекомендуємо:
Кредитна картка "Прозора" від Райффайзен Банку Аваль: розкладаємо по поличках